29 Temmuz 2015 Çarşamba

Brigadoon Marin to Melan


Yıl: 2000
Bölüm Sayısı: 26
Bölüm Süresi: 25 Dakika
Yayın Şekli: TV
Diğer İsimleri: Brigadoon, MariMera
Tür: Aksiyon, Komedi, Drama, Mecha, Bilim Kurgu
Yönetmen: Yonetani Yoshitomo
Orijinal Hikâye: Yatate Hajime, Yonetani Yoshitomo
Firma/Stüdyo: Sunrise

Marin evlatlık ve oldukça yoksul bir aileye sahip olmasına rağmen her gününü sevgi dolu büyük ailesiyle birlikte geçirmektedir. Ancak bu güzel günler gökyüzünde gizemli bir geçidin belirmesiyle değişir. Marin, Monomakia adlı yaratıklar tarafından öldürülmeye çalışılırken bir küçük ampül şeklinde bir cisim bulur ve bunu fırlattığında başka bir yaratık ortaya çıkarak onu korur. Melan Blue adlı  bu yaratık Marin'i koruması gerektiğini bunun onun görevi olduğunu söyleyerek onun peşinden gider. Marin ise bu olaya çoktan alışmış ve onu yanına almıştır. Marin ve Melan'ın ilginç birlikteliği böylece başlamış olur.



Keşke serinin bir yerinde pat diye böyle bitseydi =P

Marin'i ilk başta nasıl az buçuk sevdiysem serinin ilerliyen bölümlerinde nefret ettim kendisinden. Hele o "Ahaaaaahh" diye değişirken filan çıkardığı sesler yok mu! Allahım hani böyle bir karakteri seslendirirken nasıl dayanmış seslendiren hayret ettim*-* Nefretlik ya... (Bu arada serinin afişinden dolayı ben Marin'i erkek sanıyordum =P) Karakter ilerleyen bölümler boyunca o kadar sinir ediyor ki! Hani izlerken o olmasaydı dediğim sahneler olmuştur kesin. Dahası seri gereksiz uzundu... 20 yap 22 yap olmadı 24 yap 26 ne ya!



Bu öğretmeni izlerken geleceğimi gördüm resmen =)

Aklıma gelmişken Marin denen karakterin ilgisiz oluşunu da vurgulamak istiyorum! A Nagaya sakinleri yaşıyorsa sorun yok! Diğerlerinden banane havasında kız resmen. Ne uyuz ya... Yüzlerce insan sakat kalmış ve dahası ölmüş. Bizim kız laylaylom havasında. "Melan beni koruyacak, hep yanımda olacak, daha ne isterim ben! Birileri mi ölmüş. Özür dilerim =( "

Tın resmen!

"Arkadaşım Moe ile gezelim tozalım, sorun yok! Beni Melan koruyor! A insanlar bana kin besliyor! Niye ama ben yanlış bir şey yapmadım! =( "

İzlerken bunları düşünmeden edemiyor insan. Hoş anladık senin suçun değil. Ama hiç vicdanın da sızlamıyor sanki yahu. Hiçbir şey umrunda değilmiş gibi davranmalar. Öf her neyse.




Adamımsın! =)


Kısaca ana karakterimiz uyuzun teki. Ancak Melan ise tam tersi! Karizmanın dibi. Ancak hikâyenin ilerleyişinden anlayacağınız kadarıyla maalesef hiç istemediğim bir şekilde bitiyor ve beni uyuz ediyor seri. Mutlu son mu? Evet. Ancak benim istediğim tarzda değil. Ayrıca hikâyenin içinde öyle vurdu da öldü tarzında bir ölümle de hiç karşılaşmayacaksınız bundan emin olun. Tabii bu Marin'in ölmesini istemedikleri tarzında... Yoksa bir sürü ölüm filan gerçekleşiyor. Hatta seriyi izlerken tatlı bir animeymiş gibi düşünürken ilerledikçe "Aman Allahım" moduna girebilirsiniz. Bildiğiniz insanlar peş peşe ölüyor...  Neyse...




Beyaza dönen Lolo =) Asıl yeşil kendisi =)











Yan karakterler de gayet güzel olmuş ve seriye güzel serpiştirilmiş. Beğenmediğim bir iki tane çıkmıştır en fazla. Hele Lolo! Ne tatlı matrak yaratıktır o ya! Hani fazla resim koymak istemediğimden birkaç resim çektim, ama her hareketini acayip sevdim! Ayrıca Lolo gibi bir sürü benzeri daha varmış bunu seri ilerledikçe gördüm. Hani keşke Marin yan karakter olsaydı da Lolo filan olsaydı =P Aklıma gelmişken Marin'in tek iyi yanı hayal kurmasıydı. Bu hayalleri kurarken kendisi genelde ölüyordu. Keşke gördüğü hayaller gerçek olsaydı =P Hatta serinin sonlarına doğru kör olma gibi bir olayı oldu. Anam dedim Türk filmlerine geçiş =P Ama bu kör olma olayı da komikti bana göre...















Hikâyeye değinirsem farklı bir dünya var Brigadoon adında ve bu dünya 100 yıl önce yine görünmüş ve kaybolmuş. 100 yıl önceki bu olaydan sonra şimdi bize saldırıya geçen, daha doğrusu sadece Marin'e saldırıya geçen bir kurguyu izliyoruz. Sadece Marin'e saldırıyorlar. Yüzlerce insan ölüyor. Ancak polis bile bir zaman sonra peşini bırakıyor Marin'in. Bu nasıl olay yahu! Dünya'nın başına böyle bir şey gelecek ve kız ortalıkta öyle laylaylom dolaşacak oldu?! Bu olay bana çok saçma geldi seri boyunca. Kısaca kurguyu beğenmedim. Ana karakteri beğenmedim. Yan karakterler seriyi götürür cinsten kesinlikle. Çizimleri 15 yıl öncesine ait ona göre güzeldi bence! Açılış kapanış müzikleri seriye uygun olarak görmesem bile beğendim kendilerini =) İzlenmeli demiyorum, izlemeyin de demem =)



Yerim senin şirinliğini ya. Utangaçlığa bak *-*


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder