28 Şubat 2015 Cumartesi

Saki


Yıl: 2009
Bölüm Sayısı: 25
Bölüm Süresi: 25 Dakika
Yayın Şekli: TV
Diğer İsimleri: Saki - The Player
Tür: Kulüp, Komedi, Spor, Okul
Yönetmen: Ono Manabu
Orijinal Hikâye: Kobayashi Ritz
Firma/Stüdyo: Picture Magic, Gonzo

Miyanaga Saki geçmişte ailesiyle mahjong oynarken oyunu kazandığı zamanlar ailesi tarafından azarlanması sonucunda mahjongtan nefret eder hâle gelmiştir. Ve kendini kazanmaktan soyutlayarak "+/- 0" puan alarak oyunları bitirmeye başlamıştır. Velhâsıl her defasında bu puanı almak oyunu kazanmaktan daha zordur. Ortaokul arkadaşı Suga'nın onu mahjong kulübüne davet etmesiyle Saki biraz tereddüte düşer, ancak mahjong oynamaktan geri düşmez ve bir şekilde mahjong kulübünün üyesi olur.



Ne güzel ev*-*

Hakkında pek yazasım olmayan animelerden biri oldu benim için. Neden ilk sezonun Türkçe çevirisinin yarıda kaldığını anlamış oldum böylece. Serinin üç sezonu var.

Saki: Achiga Hen - Episode of Side-A
Saki: Zenkoku Hen
Saki Biyori OAD - Bu daha çıkmadı.

İlk sezon Saki'nin mahjongtan nefret edişi, ama bir şekilde kulübe üye oluşuyla başlar. Daha sonra arkadaşları sayesinde mahjongu sevmeye başlar ve birlikte ulusal şampiyonluk için çalışmaya başlar. Tabii ulusaldan önce bölgesel şampiyonluk için yarışırlar. Daha sonraki sezonda ulusallık için yarışırlarken bizim devasa gelişmiş kızımız olan Nodoka'nın arkadaşlarının hikâyesi gün yüzüne çıkar. Side-A serisi bu konuyu işliyor. Zenkoku ise ulusallarda geçen yarışı.




Her neyse ilk seride aslında konuyu beğenmiştim güzel gidecek sanıyordum, ama beklediğim gibi olmadı. Mahjongu sevdiğimden tabii öyle düşünmüştüm *-* Büyük yanılgı... Neyse seri gitgide shoujo aiye kaydı zaten, bu ise sinir etti beni. Böyle bir seri de bu türün işi nedir? Bırak güzel güzel oyunlarını oynasınlar şurada ne var! Mahjongu tanıtıyorsunuz, adam gibi yapsanız ölür müsünüz?! Ayrıca ilk başta Nodoka'dan belli olsa bile gitgide açılıp saçılan bir serimizdir kendisi. Erkekler için ideal sanırım o_O Lolicondan tutun saçma sapan bir sürü kız ve bir sürü açık saçık alakasız karakterler yaratmışlar. Hele o küçük kızları açıp saçmaları yok mu, seriyi daha bir iğrenç şekile dönüştürmüş!













Ayrıca bir diğer sevmediğim yan ise büyü veya süper güçlerle donatılmış bir seriydi. Süper güçleri var kızların, ama nedense hepsi bizim kızlara yeniliyorlar! Yani o güçlerin hepsi göstermelik saçma şeylerden başka bir şey değildi. Dahası bir de bunun için bir sürü efekt kullanmış olmaları. Hele bazı efektler var! Sapık sapık -_- Fanservice yani hayranlar için yapılan bu olayları genel olarak sevmediğim gibi dahası abartılmasından dolayı bu seri için gerçekten gereksiz olduğunu düşüncesindeyim. Belki de seriyi kurtarmak için yapmışlardır, hiç bilmiyorum. Ama benim gözümden bakarsak seriyi önermiyorum. Yine de bazı sahneler ve bazı karakterler için yine de orta hâlli diyebilirim. Çünkü gerçekten bazı karakterleri çok iyi buldum. Ama maalesef  o karakterlerin neredeyse hepsi yan karakterlerdi. Neyse bitirdim*-*



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder