2 Şubat 2015 Pazartesi

Break Blade


Yıl: 2010
Bölüm Sayısı: 6
Bölüm Süresi: 50 Dakika
Yayın Şekli: Film
Diğer İsimleri: Broken Blade
Tür: Mecha, Askeri, Aksiyon, Drama, Fantezi
Yönetmen: Habara Nobuyoshi
Orijinal Hikâye: Yoshinaga Yuunosuke
Firma/Stüdyo: Xebec, Production I.G

   Cruzon kıtasında yaşayan insanlar kuvars adlı elementi doğuştan gelen güçleri sayesinde kontrol edebilmektedirler. Herkesin farklı kullanma seviyesi vardır ve bu güce sahip olmadan doğan bir kişi ise neredeyse yoktur. Ancak milyonda bir gerçekleşen bir olay bir köylünün başına gelmiş ve iki çocuğu da bu güçten mahrum olarak doğmuştur. Rygart bu güce sahip olarak doğmayan çocuk olarak toplum tarafından dışlanmaya başlamış, ancak babası onu destekleyerek zorla da olsa askeri okula göndermeye karar vermiştir. Rygart ise yıllar geçtikten sonra geçim sıkıntısından dolayı babasına yardım etmek için geri döner. Ancak 4 yıl sonra eski arkadaşı olan Kral Hodr ondan yardım ister. Rygart bu haberi alır almaz yola koyulur ve kendini antik zamanlardan kalma bir Golem'in kullanıcısı olarak ülkeler arası bir savaşın içinde bulur.


3 yıl önce izlediğim bir yapıt. Geçen yıl TV serisi yapıldı, ancak seri aynı şekilde filmlerin yeniden yapımı olmuş. O yüzden filmleri veya TV serisini izleyecekseniz eğer birini izleseniz yeter. Yok ben ayrıntılara takılırım diyorsanız orası size kalmış =P Elbette küçük farklılıklar vardır, ama 3 yıl aradan sonra izlediğimden pek hatırlamıyorum açıkcası. Bu arada o zaman yazdığım yorumları paylaşayım buraya...



"Hani her şeyiyle beğendiğiniz yapıtlar vardır ya bu da ondan biri. Sadece ama sadece tek ama pek fazla takmadığım yine de... Sigyn'nin gecelikli sahneleri -_- Hani mecha sevmiyorum falan filan derken böyle serilere mecha koyarlarsa severim abi derim. Hani mechaymış falan derken takmıyorsun bile asıl olay zaten arkaplanda gelişen şeylerde. Geçmiş ve o anda yaşananlar. Hele ki geçmiş ya da geçmişleri mi desem."


"Rygart, Sigyn, Hodr ve Zess bu dörtlü(kız hariç aslında, çünkü ek bir etkisi yok aşk olaylarından başka.) muhteşem üçlü diyelim ya da muhteşemler. 3. de karakteri hani harika diyeceğimiz türden. (Yani bana göre...) 3 iyi arkadaşın geçmişte nasıl birarada olup sonradan nasıl birbirlerini (Tam olarak olmasa da ) öldürdüklerini görüyoruz, ama aslında yarım olarak bitiyor. Devamı da yok. Olmayacak da sanırım, çünkü mangası devam ediyor hâlen. Yani manga için yapılmış gibi. Ama yine de bu 6 bölümlük görsel şöleni yaptıkları için sevindim.

Yerim seni!

Aslında deminki üçlü dışında her karakter kendine has güzeldi. Kaptanlar ve onların askerleri... Hele ki Girge...
Sanırım sadece Sigyn yi sevmedim. Onun da aşk olayları dolayından olabilir. Abi seviyorsan söyle... He yapamıyorsan belli etme. Karşındakini üzme kardeşim... Çocuğun aklını allak bullak etti uyuz."


Bu kadarmış yazdıklarım. =P Sigyn'e ne kadar kızsam bile aslında golemler üstünde fazla çalıştığından fazlaca bilgiye sahip akıllı biri. Zaten savaş silahlarını filan hep o yapıyor. Ama sevmiyorum yine de -_- Gül gibi kocası var! Sussun otursun! Hodr gibi kocam olsun daha ne isterim. Hodr cidden yakışıklı biri ve karşısındakini düşünen, uyumlu ve anlayışlı biri. Yani Sigyn onu hiç hak etmiyor -_- Zess'e ise ayrı hayranım... Zess karizmanın dibi ve arkadaşlıklarına önem veren biri =P Diğer yakışıklılarımızdan biri.

Bakışa bak sen =P

 Ancak ana karakterimiz Rygart'ı pek sevdiğimi söyleyemem, yakışıklı olup olmamasını da takmıyorum. Sevmedim adamı o_O Keşke Sigyn ile birlikte evlenip sonsuzluğa karışsalarmış =P Ne güzel olurmuş =)  Bu arada bu dört ana karakterden ziyade seride bulunan tüm karakterler çok ayrı kopuk karakterlere sahip ve neredeyse hepsini sevdim diyebilirim. Birkaçı dışında =P o 25'lik kız hiç sevmedim misal. Neyse... Bu arada kesinlikle Hodr ve Zess'ten sonra en sevdiğim karakter kuşkusuz Girge'dir... Hatta Girge ilk bile olabilir!


Tamam psikopat filan, ama psikopat olmasa cidden ana karakter olacak adammış kesinlikle... Elinde imkânlar olsa tüm savaşı rahatlıkla tek başına bitirebilecek bir zekaya sahip çünkü... Ah Girge ah... Ne yakışıklısın sen. Kızıl saçlarına bittiyim benim =P Kızıl saçlara karşı ayrı bir hoşlaşmışlığım var sanırım. Munto serisindeki Munto karakterini de çok sevmiştim çünkü.(Ana karakteri kızıl saçlıdır onun =P)


Her neyse mechalara olan ilginiz azsa bile kesinlikle izlemeniz gereken bir mecha serisi bana göre. Çok sevdim, keşke manga gibi animesinin de devamı gelse... =(

Ah! Girge!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder