18 Şubat 2014 Salı

Yahari Ore no Seishun Lovecome wa Machigatte Iru.



Yıl: 2013
Bölüm Sayısı: 13 + 1 OVA
Yayın Şekli: TV
Tür: Komedi, Yaşamdan Kesitler, Okul, Romantik
Yönetmen: Ai Yoshimura
Orijinal Hikâye: Wataru Watari
Firma/Stüdyo: Brains Base

Hachiman Hikigaya antisosyal liseli bir gençtir. Herhangi bir arkadaşı olmadığı gibi kız arkadaşı da yoktur.  Dünya onun için yalnızlıktan ibarettir. Sınıftaki yaşıtları neşeli bir şekilde konuşurlarken onun balık gözü gibi ferleri sönmüş olan gözleriyle gördüğü "bir avuç yalancı"dan başka bir şey değildir. Okul onun varlığını bilmezken sınıftaki arkadaşları bile onun adını hatırlamaz, ancak öğretmeni Yukino Yukinoshita buna bir son vermek niyetindedir. Hachiman'ın en son "Lise Hayatı" konulu bir yazı çalışmasında iç karartıcı şeyler yazmasının sonucunda öğretmeni Yukino onu insanlara yardım eden bir kulübe zorla üye yapar. Bu kulübün tek üyesi ise Hachiman'ın aslında tam zıttı olan okulda oldukça ünlü, ama Hachiman gibi aslında yalnız olan okulun en güzel kızı Yukino Yukinoshita'dır. İlk başta bu ikili birbirine zıt gibi görünse bile yalnızlıkları ve düşünce tarzları sayesinde iyi bir takım oluştururlar.






Seyirlik güzel bir seri =) Romantik komedi dedikleri hâlde neden romantizmi göremedik diyenleri görsem bile açıkcası bence romantizm seri boyunca tadında işlenmiş. Zaten seri acayip şekilde yüzeysel işlenmiş. Hiçbir olayın derinine inmeden 13 bölümü devirmişler. Şayet ilginç bulmakla beraber beğendim. Yani bazen cidden abartıya kaçabiliniyor bu durumlarda kısa kesmek daha iyi olabilir diye düşünmediğim seriler olmadı değil. Ancak bu seride hiç öyle bir şey olmuyor. Her şey acayip bir şekilde kısa ve öz. Açıkcası kısa ve öz olayını severim, ama seride bunu fazla kullanmışlar gibi bir düşüncede yok değil yani. Misal araba kazası, karakterlerin geçmişleri (Hachiman dışında), aldıkları görevlerin tam derinine inilmemesi veya romantizm bâbında olayların tam anlatılmaması gibisinden... Ancak ilk başta dediğim şeyi kastetmiyorum burada. Romantizm tadında işlenmiş, ama bazı yerlerde kesilmesi, sekteye uğraması ilginç olmuş.

 
Bu arada nedense kendimi Hyouka izliyormuşum gibi hissettim. Hyouka hayranlığım depreşti sanki =P Hyouka'ya benzetme sebeplerim aslında tam benzeseme de baş erkek karakterlerimizin çalışma isteklerinin sıfır olması, tabii ikisininde tamamen farklı nedenleri var biliyorum... Bir de şu kulüp aktivitesi nedense bana aynı geldi. Tamam öbürü edebiyatla ilgiliydi, ama onların yaptıkları hep gizem çözmekten ibaret olunca ve bu serinin konusunda işlenen kulübün insanlara yardım etmek olsa bile gizemleri çözme gibi işlemleri de yapmalarından dolayı... Bu arada Medaka Box serisine benziyor bu açıdan. Tabii sadece insanların isteklerini yerine getirme olayı açısından, yoksa yakından uzaktan başka alakaları olamaz =PPP



Karakterlere gelirsek Hachiman karakteri çok şeker bir şey =P Benim lise hâlim bile diyebilirim aslında. Tamam onun kadar değildi lise hayatım, ama biraz bile olsa benzetmedim değil kendimi =P Velhâsıl gelsin benle evlensin diyeceğim bir karakter =P Tamam tamam şakaydı =P Tüm gün evde oturmak istemeseydi evlenebilirdim onunla =P Kız kardeşini ise aynı şekilde sevmedim =P O kedi dişlerinden nefret ediyorum kardeşim.  Çizmesinler berbar görünüyor... Yakışanı var yakışmayanı... Diğer karakterler güzeldi, ama en çok beğendiğim karakter kesinlikle Hachi'ydi =P Aynı şekilde çizimler serinin işlenişi gibi yüzeyseldi... Acayip derecede uyum sağlamışlar birbirlerine bu açıdan =) Tebrik ettim kendilerini =) Aklımda ne varsa unuttum iyi mi =P Her neyse bir tane de ovası var, ama ova devamı değil sadece günlerden bir gün olan bir olayı işlemektedir...



Evet, atlamışım... Bir karakterimiz var =) Yine kendisi hakkında çok az şey bildiğimiz, kızlardan daha güzel, ama aslında bir erkek olan ve dahası Hachiman'ın bile daha ilk görüşte aşık olabileceği bir erkek olan Totsuka adlı karakterimiz =) Totsuka nedendir bilinmez Hachiman'dan hoşlanır ya da sadece tavırları öyle zannetmemize yol açıyordur. Neyse tek bildiğim Hachiman bu tatlı karakterin her davranışını hele gülüşünü gördüğünde aşık oluyor =P Bir de bu açıdan bakınca kendisinin belirttiği gibi kendi hayatının romantik-komedi gibi olması bir yana bir yanlışlık olduğundan söz eder. Hachiman ile Totsuko beraber vakit geçirirken diğer yandan Yukino ile Yui fazla vakit geçirir. Yui adlı kızımız da aslında Hachiman'dan hoşlanmaktadır =P Aman neyse son anda karmakarışık bir şekilde sonlandırdım iyi mi =P

OVA'dan bir sahne...
Tabelada kulübün adı yok, ama 13 bölümü ifade eden çıkartmaları var =P OVA bölümünde görünüyor son çıkartma...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder