14 Şubat 2014 Cuma

Aoki Hagane no Arpeggio: Ars Nova


Tür: Romantik, Bilim Kurgu, Macera, Drama, Aksiyon
Yıl: 2013
Bölüm Sayısı: 12
Yönetmen: Seiji Kishi
Orijinal Hikâye: Ark Performance
Firma/Stüdyo: SANZIGEN Animation Studio

2039 yılından itibaren küresel ısınmanın ve diğer faktörlerin etkisiyle deniz seviyesi yükselerek kara parçalarının azalmasına neden olmuştur. İnsanoğlu bu felaketi daha atlatamamışken "Fog Filosu" adlı savaş gemileri deniz ulaşımını ele geçirerek insanları denizden izole ederler. İnsanoğlu büyük bir çöküşün içindedir, iletişim uyduları ve diğer iletişim kanalları yok edildiğinden ülkeler birbirleriyle iletişime geçmekte büyük bir çıkmaza düşer. Yedi yıl sonra insanoğlu son kez filoya karşı savaşmaya hazırlanır. Bu savaşın en önemli yanı bir Fog gemisi olan I-401 adlı geminin bir insan olan Gunzo Chihaya tarafından kaptanlığı yapılarak Fog filosuna karşı durmasıdır. I-401'in yapay insansı modeli olan Iona'nın neden bir insana itaat ettiği ise gizemini korumaktadır.



Bu seriyi izleyince aklıma Tactical Roar serisi geliyor... Hoş onun türü ecchiyi de barındırıyordu =P Bu seride de aslında biraz öyle sahneler var, ama öyle fazla bir şey olmadığından bu türe girmiyor diyebiliriz. Konuya gelirsek bir türlü sevemedim seriyi. Fazla sıkıcı değil, ama izlenesi de bir seri değil. Karalar yok oluyor denizler yükseliyor ve birden düşman bir savaş filosu çıkıp "Çekilin, evlerinize çekilin. Denizler artık size ait değil!" gibi bir durum söz konusu. Mangasını okumayan biri için bu durum söz konusu. Yoksa mangasında detaylı bir şekilde anlatılıyor olsa gerek. Ancak animesini izleyenler için yarım anlatımı olan sonu açık biten bir seri sadece. Böyle serileri yadırgıyorum! Madem anime serisi yapıyorsunuz, neden konuyu daha güzel bir şekilde anlatmıyorsunuz?! Dahası bizim oğlanın geçmişini bile anlatmadılar, yani kızların yani savaş Fog filosunun neden ortaya çıkmasını geçtim... Hoş kesin onunla alakası vardır tabii... Yoksa Iona neden Gunzo diye tuttursun... Iona demişken serinin büyük bölümünde tam bir robot gibi bakan gözleri sonlara doğru insansı duygularla bakan gözlere dönen ana karakterimiz... Anlamını bilmediği bir şekilde Gunzo'ya itaat ediyor, ama gözlerinde duygudan eser yok. Diğer yandan diğer Fog filosu gemilerini yöneten kızların ise gözleri tamamen duygularla yüklü. Hâlbuki bu kızlar Fog'un emirlerine sonuna kadar itaat eden asıl robotlardı. Yani ilginç bir karışıklık var gibi görünüyor burada. Ancak duygulara sahip olmaları bu kızları sevilesi yapmış.


En sevdiğim karakterler Takao, Kirishima(kendisi ayıya dönüşünce daha çok sevdim*-* Çok şekerdi) ve insan karakterimiz Gunzo... Takao'nun Gunzo'ya olan aşkını sevdim*-* Bir sahnede onu kurtarmaya çalışırkenki hâline bittim... Kızı takdir ettim açıkcası. Gunzo'yu ise etrafı kızlarla çevrili olmasına rağmen sapıkça bir karakteri olmaması yönünden sevdim. Zaten adamın tek düşüncesi herkes için iyi bir gelecekti... Takdir ettim kendisini ayrıca =P Zaten kendini bile feda etti beyefendi =P Tebrik ettim bu konuda =PPP Bu arada unutmadan eserde insanların duygularının önemi vurgulanıyor. Aslında bir bakıma bütün hikâye bunun etrafında gelişiyor. Duygu nedir? Sorgusuz itaat varken neden duygularımıza ihtiyaç duyalım? Yani üstünkörü inanma sorgulanıyor bir bakıma... Başka diyeceğim varsa da unuttum =P Açıkcası pek ilgimi çeken bir seri olmadı o yüzden izleseniz de olur izlemeseniz de diyeceğim...











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder