13 Ekim 2014 Pazartesi

Thermae Romae


Tür: Komedi, Zamanda Yolculuk
Yıl: 2012
Film Süresi: 108 dakika
Ülke: Japonya
Oyuncular: Hiroshi Abe, Aya Ueto, Masachika Ichimura...

MS. 128 yılında, Lucius adlı kişi, Antik Roma İmparatorluğu'nda bir hamam mimarıdır. Yeni şeyler üretemediği için patronuyla kavga ederek kendi isteğiyle işinden ayrılır. Bu olayın ardından rahatlamak için arkadaşıyla bir hamama gider. Tuhaf bir şekilde hamamın dibinden zaman değiştirerek günümüz Japonya'sına gelir ve ilginçtir ki orada da kendini bir hamamda bulur.



 Mangasını okumadım, ama animesini izlemiştim yıllar önce =P Oldukça komikti ve filmi de kendisi gibi komik olmuş. Live action filmlerini genelde sevmem, çünkü Japonlar animeyi ne kadar güzel yapsalar bile bunu gerçeğe dönüştürme olayında nedense acayip derecede başarısızlar veya bana hep öyle denk geliyor. Velhâsıl bana katılan bir sürü izleyici olduğuna ise eminim. Hoş sadece Japonlar beceremiyor değil, aynı şekilde Dragon Ball animesini de batıran Amerikalılar gibi bir gerçek var. Yani genel anlamda nedense tam olarak anime ve mangaları gerçeğe dönüştürmek de zorlanma gibi bir durum var. Oysa o kadar da teknoloji gelişti diyoruz!?


Her neyse dediğim gibi gerçekten güzel yansıtmışlar filme oldukça beğendiğim bir yapıt oldu. Hoş sonlara doğru biraz saçma yönleri olsa bile yine de izlenir cinstendi ötekilere göre =P Tabii size önerim, benim gibi izleme sırası yapmayın. Gidin mangayı okuyun, sonra animeyi izleyin, sonra filmi izleyin. Derken ayrıca filmin ikincisi ise bu yıl çıkmış, ama izlemedim... İzleyeceğim elbette kısmetse =P

Bu arada ana karakterimiz cidden taş gibi =P

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder